FAQ

Vanlige spørsmål & svar – Les her først:

Ordre / Kassen:
Hvordan vet jeg at min ordre har blitt mottatt/gått igjennom?
Hvis din ordre har gått gjennom korrekt kommer du til å få en ordrebekreftelse sendt til din e-post og en bekreftelse på skjermen. Har du ikke fått noen bekreftelse, kontakter du vår kundeservice her.

Jeg har en gavekortkode, hvordan bruker jeg den når jeg handler?
Den bruker du i kassen. Du klikker i feltet ”bruk kupongkode” og skriver inn koden i feltet, da blir den aktuelle summen trukket fra prisen automatisk. Hvis koden er feil, kan det komme av at den allerede har blitt brukt. Vær nøye med forskjellen på bokstaven o og tallet 0 og ikke minst små og store bokstaver. 

Trenger du hjelp med noe? Klikk her for å kontakte vår kundeservice.

Klikk her for å kontrollere din gavekortkode. »


Hvilke betalingsmetoder kan jeg velge mellom?

  • Kreditkort – Kredittkort – Din betaling skjer via en sikker kredittkortserver. Tjeneste leveres av Qliro. Dette betalingsalternativet er det raskeste og enkleste og koster ingen ting for deg som kunde!
  • Direktebetaling bank – Din betaling skjer via en sikker oppkobling mot din bank. Swedbank, Nordea og Handelsbanken aksepteres. Du blir sendt direkte til banken og trenger derfor en kodebrikke/sikkerhetskode for å godkjenne kjøpet. Tjenesten blir levert av Qliro.
  • Faktura – Få varen først – Betal etterpå! Vanlig kredittkontroll blir tatt. Hvis ordren går gjennom er du godkjent for fakturakjøp. Levering kan bare skje til din folkeregistrerte adresse (personnummer er et krav) Faktureringsavgift legges til. Tjenesten leveres av Qliro. Fakturaen sendes pr e-post samtidig som ordren sendes fra Climbing247. Hvis e-postadresse mangler, kommer den som brevpost.Faktureringstid 14 dager – Få ordren først, betal innen 14 dager fra den datoen ordren ble sendt.
  • Avbetaling – Hos Climbing247.no.


Hvordan kan jeg få levering til en annen adresse enn der jeg bor?
Du kan oppgi ønsket leveringsadresse i kassen hvis du velger å betale direkt med kort eller via bank. Legger du ordren mot Qliro må ordren legges mot adressen der du har folkeregistrert adresse. Hvis du vil ha levering til en annen adress enn din folkeregistrerte adresse, kan du skrive dette i ordrekommentaren ikassen, så endrer vi dette manuelt etter at vi har fått ordren.

Hvordan går jeg frem hvis jeg bestiller fra firma/kommune med Qliro faktura?
Velg ”firma/forening” i kassen og fyll ut alleopplysninger. Merk at Qliro er ganske nøye med adresser til firmaer og foreninger, send gjerne in ordren med e-post hvis du for problemer.

Pengene har blitt trukket fra kontoen min, men jeg har ikke fått en ordrebekreftelse. Hva gjør jeg?
Noe har antagelig gått galt med koblingen mellom betalingen til vårt system. Kontakt oss og oppgi navn, adresse, dato og beløp, så sørger vi for at finne feilen og få ordren av gårde!



Levering:

Jeg vil kjøpe julegaver, når er siste bestillingsdato for levering innen julaften? For at julegavene skal kunne leveres innen julaften må de bestilles senest 13 desember.

Hvordan vet jeg at min ordre har blitt sendt?

Når din ordre sendes fra oss får du en e-post med leveringsbekreftelse og eventuelt et sendenummer. Du kan spore pakken hos speditøren med hjelp av sendenummer/kollinummer.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken som jeg har bestilt?
Henter du ikke pakken din tar vi kontakt med deg og spør om hvorfor, samtidig som du får muligheten til å kjøpe samme varer en gang til. Uansett hvis du vil ha pakken eller ikke, må vi fakturere deg for de kostnadene vi har hatt ti frakt tur/retur og håndtering.

Leverer dere utenfor Sverige?
Vi leverer til hele Norden, men dessverre ikke til Svalbard.

Hvilken leveringstid har dere?
Vi har et stort eget lager og sender selvfølgelig alle ordrer så fort som mulig, så lenge det er mulig! Ved normal belastning blir ordren sendt fra vårt lager innen 2-5 hverdager, men som regel tidligere! Velg ekspress i kassen hvis du har det travelt, så sender vi fra lagret innen 24 timer (ved normalt trykk). Dette er ikke mulig med alle produkter, valget kommer opp hvis det er mulig.

Hvordan vet jeg når jeg kan hente ordren hos mitt utleveringssted?
Du skal da ha fått en tekstmelding eller en e-post fra Posten med informasjon om hvor pakken kan hentes. Hvis du ikke har fått dette kan du søke etter pakken på Postens hjemmeside med kollinummeret. Noen ganger skjer det at pakken har kommet uten at melding om dette har blitt sendt ut av forskjellige grunner. Du kan da hente pakken med kollinummeret og legitimasjon.

Hvordan går jeg frem hvis jeg har fått beskjed om levering fra Climbing247, men ingen ting fra Posten om hvor jeg kan hente pakken?
Har du ikke fått en melding fra Posten kan du søke etter pakken med hjelp av kollinummeret på Postens hjemmeside. I noen tilfeller kan pakken ha kommet uten at en melding om dette har blitt sendt ut. Du kan da hente pakken med kollinummer og legitimasjon, uten å vente på å få meldingen.



Endring, komplettering eller avboking:

Hva gjør jeg hvis jeg vil endre eller komplettere ordren min?
Klikk her så får du hjelp av vår kundservice.

Hva gjør jeg hvis jeg vil avbryte/avgoke en ordre som jeg har lagt?
Klikk her for å få hjelp av vår kundeserivce.



Retur / bytte / reklamasjon:

Jeg vil returnere, bytte eller angre kjøpet, hvordan gjør jeg det?
Ved retur står du selv for risikoen og har ansvaret for at varen ikke kommer til skade under transporten. For å unngå fratrekk for verdiredusering, bør varen sendels tilbake i original emballasje, alle etikettene skal sitte på og bruksanvisningene skal også sendes tilbake. Det er viktig at du bruker en yttre emballasje og at tape og liknende ikke klistres fast til originalemballasjen.

Når du kjøper hygieneartikler, undertøy og badetøy, skal forseglingen ikke være brutt. Varer med brutt forsegling kan ikke returneres. Angreretten gjelder ikke varer som har blitt produsert i henhold til forbrukerens anvisninger eller som har fått et tydelig personlig preg. Returer kan ikke sendes mot postforskudd eller postoppkrav. Etter mottatt og godkjent retur kommer tilbakebetalingen til å skje innen fjorten (14) dager fra datoen vi tog imot returen. Tilbakebetalingen skjer bare ved innsetting på bankkonto eller tilbakeføring til bankkortet som ble brukt, vi sender ikke kontanter. Kostnader for tjenester koblet til levering av ekspresspakke og postforskuddsavgift betales ikke tilbake ved en retur.

For å gjøre en retur mulig må du kunne påvise kjøpet og vi anbefaler at du beholder ordrebekreftelsen og betalingsreferensen som kvittering på kjøpet ditt.

Som kunde har du ansvaret for forsendelser som skal tilbake til oss. Vær nøye med hvordan du pakker ned varene. Nederst på returfraktseddelen står kollinummeret for returen. Ta vare på kollinummeret for å kunne spore returen og se om vi har mottatt den.

Slik gjør du en retur:

  • For å gjøre en retur bruker du returseddelen du fikk med ordren din, på baksiden av fraktbrevet. Hvis du har mistet den, kan du skrive ned samme informasjon på et eget papir.

  • Du betaler selv for returfrakten med returseddelen som følger med i pakken. Har vi sendt gal vare står vi selvfølgelig for kostnaden
.
  • Har du mistet returseddelen? Da kan du kontakte kundeservice her, så hjelper vi deg. Vi behandler vanligvis returen innen fem hverdager fra den kommer til oss og vi sender en bekreftelse til deg med e-post.

Retur av kampanjevarer:
Ved kjøp som er berettiget til gave eller en ekstra rabatt betraktes verdien av gaven eller ekstrarabatten som en generell rabatt på hele beløpet da kjøpet fant sted. Hvis en del av kjøpet har blitt byttet ut eller returnert, fastsettes verdien av de returnerte varene til kjøpesummen minus sin relative andel av den generelle rabatten. Ved bytte skjer ingen omregning av den opprinnelige grunnen for gaven eller rabatten. Kampanje eller tilbud som en slik gave eller ekstra rabatt er bare tilgjengelige for nye kjøp via http://www.skistart.no/ og er ikke tilbakevirkende. Gave eller rabatt kan ikke overføres til et annet kjøp og kan ikke inkluderes ved bytte til en annen vare.

Jeg vil reklamere, hvordan gjør jeg det?
Er levert vare feil eller skadet kan du reklamere på den. Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg. Ordrebekreftelsen som sendes pr e-post er ditt garantibevis. Hos oss gjelder garantier i henhold til hva de forskjellige varemerkene oppgir (som regel 1 år). Garantien omfatter ikke transportskader. Ved transportskade skal dette anmeldes til uteveringsstedet.

Jeg har sendt tilbake en vare for bytte/retur /reklamasjon/, hvordan blir dette håndert?

Vi håndterer normalt returen innen 14 dager fra vi får returen inn til oss. Når returen har blitt tatt hånd om sender vi en e-post til deg som bekrefter at vi har mottatt og håndtert returen.

Jeg finner ikke returfraktseddelen på min gmail?
I de aller fleste tilfeller kommer gavekort med e-post til innboksen din. Nylig endret imidlertid Google utformingen av Gmail og hvordan e-post sorteres. Du finner nå 3 fliker (1. Primær, 2. Sosial, 3. Kampanjer) øverst i innboksen når du logger inn. Hvis du ikke ser e-post fra oss in innboksen, kikker du under de andre flikene. Du kan da dra e-posten over til innboksen slik at de alltid havner der.
Hvis du likevel ikke finner e-posten, kan du kontakte vår kundeservice her.



 

Annet:

Jeg vil abonnere på nyhetsbrevet, hva gjør jeg?
Du fyller da ut e-postadressen din i feltet ”abonner” som du finner lengst ned til høyre på hjemmesiden.

Jeg vil slutte å abonnere på nyhetsbrevet, hva gjør jeg?
Lengst ned i hvert nyhetsbrev finner du en lenke som du kan likke på for å avregistrere e-postadressen din slik at du ikke får flere nyhetsbrev.

Hva koster frakten med de forskjellige fraktalternativene?
Klikk her for å se aktuelle fraktpriser.

Laster ned...
Laster ned...