Norge

Utrust deg til ditt neste klatreeventyr Kjøp her

Kjøpevilkår

Priser

Alle priser oppgis i norske kroner og er inkludert moms. Du kommer ikke bli belastet for Skatter, tollavgifter, eller andre lignende toll- og importrelaterte avgifter.

Vi reserverer oss fra eventuelle trykkfeil, feilskrivinger, valutaendringer eller endringer i innkjøpsprisene. Ved bestilling blir en kjøpsavtale først godkjent når bestillingen er bekreftet med en manuell ordrebekreftelse via e-post. Den første (automatiske) ordrebekreftelsen blir automatisk generert i webshopen uten manuelle tilsyn og gjelder ikke som avtale. Vi forbeholder oss derfor retten til å makulere feilaktige ordre.


Betaling

Betaling håndteres med hjelp av Svea. Du kan velge mellom flere ulike betalingsalternativer.

Faktura - 29 kr
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea, filial i Norge. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Velger du faktura som betalingsalternativ, påløper det en kostnad på 29 kr.

Samtlige faktura er overdratt til Svea, filial i Norge sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea, filial i Norge.

Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Delbetaling
Gjennom vårt samarbeid med Svea, filial i Norge kan du inngå en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å delbetale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger.

Hvis du har noen spørsmål, kan du ta kontakt med Svea via svea.com/nb-no for nærmere informasjon.

Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.

Kortbetaling
Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi benytter Svea sin PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning.

Vi aksepterer følgende kort: Visa og MasterCard. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet.

Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett.

Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker.

Sikker bankbetaling
Du kan betale direkte via nettbanken din, dette gjøres gjennom Svea. For fullstendige vilkår, se SVEA.com/nb-no.


Ordre

Vi kan dessverre ikke levere til Åland og Svalbard på grunn av regler om moms og frakt.


Vi inngår bare avtale med myndige personer (18 år). Er du yngre enn 18 år må du ha foresattes godkjennelse for å bestille.


Er det toll på forsendelsen?

Nei det er det ikke. Du kommer ikke bli belastet for Skatter, tollavgifter, eller andre lignende toll- og importrelaterte avgifter.

Ordrebekreftelse

Når vi har mottat ordren din får du en automatisk bekreftelse på e-post til den e-postadressen du oppgav ved registrering.


Levering

Leveransen skjer enten via brev eller postpakke, avhengig av varenes verdi og størrelse.

Vi leverer ikke til Svalbard eller Åland.

Hvor mye du betaler i porto avhenger av totalsummen på bestillingen din.

Du som kunde er ansvarlig for å sjekke pakken ved levering. Hvis noe er ødelagt eller mangler, skal det meldes umiddelbart til speditionsfirmaet. Ikke motta en ødelagt forsendelse uten å ta bilde av det. Hvis pakken likevel mottas og den er ødelagt eller noe mangler, må du som kunde melde tyveri til politiet.

Frakt - Express
Sendes normalt fra oss innen 24 timer.

Ordreverdi < 595 NOK 596-999 NOK 1000-1499 NOK 1500 NOK + 5000 NOK +
Pris 149 NOK 149 NOK 49 NOK 49 NOK 69 NOK


Frakt - Standard
Sendes normalt fra oss innen 2-3 hverdager.

Ordreverdi < 595 NOK 596-999 NOK 1000-1499 NOK 1500 NOK + 5000 NOK +
Pris 99 NOK 99 NOK 0 NOK 0 NOK 0 NOK



Stor forsendelse - Express:
Ski sendes innen 48 timer, annet innen 24 timer *

Ordreverdi < 595 NOK 596 NOK >
Pris 199 NOK 249 NOK


Stor forsendelse - Standard:
Ski sendes innen 10-14 hverdager, annet innen 2-3 hverdager

Ordreverdi < 595 NOK 596 NOK >
Pris 149 NOK 149 NOK


Leveringstid

Vi leverer alltid bestillingen din så fort som mulig. Viser det seg at bestillingen din har lang leveringstid får du beskjed om dette og kan da velge å avbestille ordren din eller vente ytterligere noen dager. Du får beskjed om leveransen til den e-posten du oppgav ved bestilling når ordren din blir sendt. Du har rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader ved eventuelle forsinkelser av leveransen. Melding om ødelagt eller feilaktig vare skal gjøres innen 5 dager fra du har tatt imot bestillingen din.

Bestillingsvarer

Hvis det står at produktet har en leveringstid på 7-14 dager, er det enten på vei til oss eller bestilt fra leverandøren når du plasserer ordren din. Leveringstiden for bestillingsvarer er normalt lengre enn lagervarer, normalt ca 7-14 arbeidsdager. Når du kjøper en bestillingsvare kommer du til å få en oppdatering om status på ordren din via e-post. Merk at vi ikke kan garantere at en bestillingsvare kan leveres, vi styrer dessverre ikke over lagersaldoen hos våre leverandører. Hvis en av produktene i din ordre er en bestillingsvare, får du en beskjed om det via e-post. Hvis vi ikke hører fra deg, blir hele bestillingen parkert slik at vi venter på bestillingsvaren før forsendelsen går avgårde til deg.

Pakker som ikke hentes ut

Henter du ikke ut pakken din vil du bli debitert for frakt og returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke håndteringskostnaden som oppstår. Det er derfor mye bedre om du henter ut pakken din og sender den i retur til oss dersom du har angret deg.Henter du ikke ut pakken din vil du bli debitert for frakt og returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke håndteringskostnaden som oppstår. Det er derfor mye bedre om du henter ut pakken din og sender den i retur til oss dersom du har angret deg.

Ikke på lager
Hvis produktet har status "Ikke på lager", er dessverre produktet ikke tilgjengelig på lager og kan ikke bestilles. Kontakt kundeservice hvis du ønsker hjelp med å finne et lignende produkt.


Åpent kjøp og Angrerett

Angrerett 14 dager

I overenstemmelse med Angrerettloven har du alltid rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager når du handler online. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar varen. Som kunde har du rett til å åpne varen og undersøke den. Ved en eventuell retur er det viktig at at varen returneres i uforandret skikk, det vil si ubrukt, ren, ikke ødelagt eller skadet og ligge i sin originalemballasje. Varen skal være som ny og ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne. Ved retur skal varen pakkes ordentlig inn. Tejp ikke direkte på originalemballasjen da denne også skal være som ny. Har du som konsument håndtert varen i større utstrekning en det som er nødvendig for å fastille dens egenskaper eller funksjon forbeholder vi oss retten til å gjøre avdrag for varens verdiminskning. Angreretten gjelder ikke på undertøy.

365 dagers åpent kjøp

Utover 14 dagers angrerett tilbyr vi deg som kunde 365 dagers åpent kjøp, med visse unntak. Ved en eventuell retur må varen leveres i sin originale tilstand. Det vil si ren, uskadd og i originalemballasjen samt at ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne.

I disse tilfellene gjelder ikke 365 dagers åpent kjøp:

  • På elektronikk, mat med holdbarhetsdato og bestillingsvarer (varer som vi ikke har i lager), monterte ski eller sykler. På disse varene gjelder 14 dagers angrerett som tidligere angitt.
  • På undertøy
  • På gavekort
  • Erstatningsvarer i forbindelse med reklamasjon.

Returer og bytte

Ved bytte lager du først en ny bestilling på produktet du ønsker å bytte til. Deretter returnerer du produktet du ønsker å levere tilbake. Ved retur anbefaler vi at du gjenbruker emballasjen som fulgte med leveransen. Hvis dette ikke er mulig, bruk annet emballasjemateriale du har hjemme. Det viktigste er at varene er trygt oppbevart.

Slik returnerer du produktet
Returkostnaden er 149 kr hvis du bruker den vedlagte returetiketten. Returavgiften trekkes fra refusjonen når vi har behandlet returen. Det koster ingenting å levere den til et utleveringssted.

Hvis du vil benytte deg av angreretten, følger du instruksjonene for det i avsnittet om angrerett ovenfor.

Utvidet åpent kjøp under Black Week & jul
Åpent kjøp er utvidet til Trettondagsafton. Vi forlenger åpent kjøp slik at alle som handler julegaver skal ha tid til å returnere det som ikke passer.

Returhåndtering og Tilbakebetaling
Dersom du har returnert en vare, behandler vi dette innen 10 arbeidsdager fra det tidspunktet vi mottok den. Hvis det er mindre enn 10 arbeidsdager siden du returnerte varen, ber vi deg vente til disse 10 arbeidsdagene har gått. Du vil motta en automatisk e-post når vi har behandlet returen.

Hvis du har valgt å betale med Svea, for eksempel via faktura, kan du logge inn på www.svea.com for å melde returen, slik at fakturaen settes på pause.
Vær oppmerksom på at avhengig av hvordan du har betalt bestillingen din, kan tilbakebetalingen vises på kontoen eller kortet ditt på det opprinnelige bestillingsdatoen i stedet for dagens dato.


Slik bytter du produktet

Ved bytte lager du først en helt ny bestilling på produktet du ønsker å bytte til. Deretter returnerer du produktet du vil levere tilbake i henhold til returinstruksjonene ovenfor.

Vil du bytte størrelse på et produkt du har kjøpt på salg eller med rabattkode, og betale samme pris som ved første kjøp?

  • Legg det samme produktet med den nye størrelsen i handlekurven.
  • Fyll inn e-postadressen din i handlekurven.
  • Hvis prisen har blitt justert siden første kjøp, justerer vi den i etterkant. Send en e-post til kundeservice og oppgi ditt gamle ordrenummer samt det nye ordrenummeret.
  • Prisen justeres deretter i etterkant av vår kundeservice, uavhengig av betalingsmetode.


Avbestilling av bestilling
Du kan alltid avbestille bestillingen din, forutsatt at den ikke allerede er sendt. For å avbestille bestillingen din, kontakt kundeservice før bestillingen sendes. Hvis bestillingen din allerede er sendt, må du hente pakken og deretter returnere den for å unngå eventuelle kostnader. Se mer under outlösta paket nedenfor. Instruksjoner for returer finner du under retur ovenfor.

Reklamasjoner
Alle reklamasjoner (skadet eller feilaktig) skal gjøres skriftlig med en grundig feilbeskrivelse i e-post til kundeservice. Når vi har mottatt informasjonen om reklamasjonen din, sender vi deg et reklamasjonsnummer. Reklamasjonsnummeret må oppgis når produktet sendes tilbake til oss. Ved godkjent reklamasjon dekker vi fraktseddelen. For mer informasjon, kontakt vår kundeservice. OBS! Før du returnerer produktet, må du melde fra til oss om at du vil reklamere på produktet og få et reklamasjonsnummer.

Tvist
I eventuell tvist følger vi Allmänna reklamationsnämndens anbefalinger.

Outlösta paket
Du har 7 dager på deg til å hente ut pakken din fra postombudet. I tilfeller der pakken ikke blir hentet ut, belaster vi kunden tur-retur frakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke de administrative kostnadene som oppstår. Det er derfor alltid mye bedre å hente ut en pakke og returnere den til oss hvis du ønsker å angre kjøpet.


Lagred Informasjon

Personopplysninger
Ved gjennomført kjøp godkjenner du at vi lagrer dine personopplysninger. Vi lagrer de personopplysninger som er nødvendige for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg som kunde samt de personopplysninger som du har gitt oss samtykke for. Les mer om vår behandling av personopplysninger under vår datavernspolicy.

Cookies

Vi benytter cookies. En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside til dataen din hvor den lagres enten i minnet (session cookie) eller som en lite tekstfil (tekstbasert cookie). Vi benytter den sistnevnte varianten av cookies. Les mer om cookies og vår bruk av cookies her.


Rabattkoder

Generelle vilkår for rabattkoder
Følgende vilkår gjelder for bruk av rabattkoder hos oss

  • Rabattkoder er ikke gyldige på elektronikk og sykler.
  • Rabattkoder gjelder ikke produkter merket "Ekskludert vare".
  • Rabattkoder er ikke gyldige ved kjøp av gavekort.
  • Gyldighetsdatoen og eventuelle øvrige vilkår oppgis i forbindelse med kampanjen.
  • Rabatten trekkes alltid av fra original prisen og rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.
  • Rabattkodene gjelder kun ved kjøp online.
  • Ved en eventuell retur av vare som er kjøpt med rabattkode tilbakebetales kun det beløpet som du har betalt. M.a.o prisen etter at rabattkoden er trekt fra.

Gavekort

Les mer her om vilkår for gavekort


Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
Norge
Meny